First weeks in America - Reisverslag uit Walnut Creek, Verenigde Staten van Kim Jongman - WaarBenJij.nu First weeks in America - Reisverslag uit Walnut Creek, Verenigde Staten van Kim Jongman - WaarBenJij.nu

First weeks in America

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Juni 2016 | Verenigde Staten, Walnut Creek

Hallo Allemaal,

Mijn derde week in Amerika is begonnen en het is geweldig! De eerste week de training school in New York. Twee lange dagen school en een halve dag first aid van The American Red Cross. Daarna eindelijk naar New York City. Wat een geweldige stad. Heb er een geweldige tijd gehad en een hoop kunnen zien. Ga zeker terug voor de rest!

Na een week was het tijd om richting mijn nieuwe familie te gaan. 2 vluchten later was ik in Oakland waar ze mij kwamen ophalen. Het klikte gelijk en ze waren super aardig. In het weekend hebben ze me de omgeving laten zien en ben ik met de vorige au pair in San Fransisco geweest. Daar was een parade vanwege Memorial Day. We hebben geluncht in een park met een heel mooi uitzicht over San Fransisco. Helaas was de Golden Gate bridge niet goed te zien vanwege de bewolking. Het weer is heel anders in San Fransisco dan hier in de East Bay.

De eerste week heb ik samen met Eva, de vorige au pair, gewerkt. Het was heel fijn om te zien hoe zij het allemaal doet en waar alles is. We zijn naar Balletclass, music together, meerdere parken en naar school geweest. De kids zijn geweldig. Ze genieten van alles en zijn heel vrolijk. Ze waren gelukkig niet afstandelijk en kwamen ook steeds naar mij toe. Ik ben blij dat ik dit weekje samen met Eva ben geweest omdat de overgang dan wat makkelijker was.

De tweede week werken ben ik ook nog niet alleen. Tao, de vader, is de eerste 3 dagen thuis en Linh, de moeder, de tweede helft. Ze vertellen veel dingen over wat hier te doen is en wat ik zeker zou moeten doen. Ze zijn heel behulpzaam met alles en zijn heel dankbaar.
Het autorijden gaat ook heel goed. Het is wel even wennen, zeker de grote auto. Het rijden gaat heel makkelijk omdat het een automaat is maar dat heb je bijna wel nodig hier met al die heuvels en bergen.

Het tweede weekend ben ik met de familie op een farmersmarket geweest. Hier staan allemaal kraampjes van lokale farmers die hun groente en fruit verkopen. ’s Middags was er een art en wine festival in Walnut Creek waar ik geweest ben met een meisje uit mijn LCC groep van Cultural Care. Er was een soort markt, allerlei optredens en een hoop eten en drinken. ’s Avonds lekker gegeten en naar de bios geweest met nog een ander meisje uit de groep. Ik leer heel snel nieuwe mensen kennen en iedereen is heel aardig en sociaal. Iedere zondag is er een grote Picknick in Presedio park in San Fransisco. Daar ben ik met wat mensen heen geweest en hebben lekker geluncht. Mijn eerst keer alleen rijden, met de trein en bus maar ik heb het overleefd. Een van de au pairs woont in een heel groot luxe gebouw met o.a. een zwembad waar we hebben gezwommen. ’s Avonds naar een pizza restaurant in Pleasant Hill. Helaas had mijn GPS een ander restaurant in gedachten en eindigde ik na 3 keer de verkeerde afslag in Berkley.. Toen ik eindelijk was gearriveerd zijn we na het eten naar het topje van een berg gereden om van het mooie uitzicht en de ondergaande zon te genieten.

Een hoop leuke dingen te beleven dus. Tot de volgende keer! xxx

  • 07 Juni 2016 - 20:14

    Susan :

    Ha Kim, wat leuk om te lezen! Zo te lezen vermaak je je wel daar! Succes en veel plezier :-).
    Gr, Susan

  • 07 Juni 2016 - 20:19

    Oom Nico:

    Wat leuk je ervaringen zo te kunnen volgen, hou vol hoor! Veel plezier.

  • 07 Juni 2016 - 20:27

    Oma En Opa:

    Nou Kim een leuk vehaal en wat heb al een hoop gedaan. Nou verder veel plezier en werk ze. Kus van ons

  • 07 Juni 2016 - 20:38

    Wil Van Calmthout:

    Kim heel leuk om je verhalen te lezen en zeker blij om te horen dat je het erg naar je zin hebt. Geniet van een leuke tijd. Dikke knuffel van ons.

  • 07 Juni 2016 - 20:40

    Nicolette :

    Leuk om te lezen Kim! Heel veel plezier, geniet ervan!

  • 07 Juni 2016 - 20:55

    Lonneke :

    Waauuw Kim wat suuuuuuper!! Klinkt echt fantastisch! Blij voor je :). Geniet ervan. Xxx

  • 07 Juni 2016 - 21:45

    Leonie En Jan:

    Lieve Kim,
    Wat gaaf om te lezen en wat goed dat je het zo naar je zin hebt. Alles is natuurlijk totaal anders dan in Nederland en India. Hoe bevalt het om alleen maar Engels te spreken? Vreemd zeker maar ook dat zal snel wennen.
    Hier is alles rustig. Het weer is de laatste week heel mooi geweest en we hebben echt genoten van de zo'n. Eindelijk even zomer.
    Overmorgen krijgen Tom en Marielle de sleutel van hun nieuwe huis en kan iedereen aan de slag. Ze kome dan ook hier tijdelijk bivakkeren. Gezellig.
    Hopelij korijgen we binnenkort ook wat mooie foto's te zien en blijf je genieten van alles wat er daar gebeurt.
    Liefs van ons. Doeiii

  • 07 Juni 2016 - 21:46

    Marjo:

    Hoi Kim, wat leuk om te lezen dat je het super naar je zin hebt ben blij voor je ook dat het goed gaat met de kids en ze jou zo goed helpen top!!, een hele fijne tijd nog en veel succes!! Liefs

  • 07 Juni 2016 - 22:31

    Tante Henny:

    Lieve Kim,fijn dat het allemaal zo goed gaat,en je het zo naar je zin hebt.
    Goed dat je het doet. Geniet ervan meid. Lieve kus.

  • 07 Juni 2016 - 23:32

    Inge:

    Nou kim dat klinkt allemaal geweldig!
    Wel even een andere aankomst als in India
    Geniet ervan!

  • 08 Juni 2016 - 00:01

    Lilian:

    Gaaf hoor Kim dat je het zo naar je zin heb en wat doe je veel leuke dingen geniet maar lekker
    Liefs Lilian X

  • 08 Juni 2016 - 07:25

    Monique De Rooij:

    Hoi Kim, wat een fantastische start erg leuk om je verslag te lezen. Geniet daar groetjes Monique

  • 08 Juni 2016 - 16:31

    Stefan:

    Toppie!

  • 08 Juni 2016 - 21:15

    Jacqueline Olijerhoek:

    Hoi Kim , wat goed om te zien dat je het naar je zin hebt !! Lekker veel nieuwe ervaringen opdoen en genieten van Amerika !! Nog een hele goede tijd en leuk om nog eens van je te horen.
    gr Jacqueline

  • 09 Juni 2016 - 14:03

    Karin Wiering:

    Hai Kim,

    wat geweldig om te lezen en wat een andere aankomst dan in India! Gelukkig ben je inmiddels al heel wat gewend en gaan sociale contacten je heel gemakkelijk af. enig om te lezen,=. Veel succes!

  • 09 Juni 2016 - 21:44

    Corrie De Vos:

    Ha Kim, wat maak je al veel mee in een korte tijd!Geniet ervan! groetjes,Corrie de Vos

  • 11 Juni 2016 - 16:41

    Lenie En Cor:

    Hoi Kim we zijn al lekker op de hoogte gebracht door opa en oma,ze zijn vanmiddag even hier geweest,dus uitgebreid over je zitten praten .lLeuk reisverslag en foto's .veel liefs van je oom en tante(haha)uit schiedam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Ik woon voor 13 maanden in Walnut Creek, California. Hier ga ik werken als Au Pair bij 2 kindjes van 1 en 3.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 12617

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 21 Juni 2017

Mijn jaar als Au Pair in Amerika

01 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Terug naar het bijzonder mooie India

16 September 2013 - 23 December 2013

Mijn eerste reis naar India

Landen bezocht: