Laatste week in Goa - Reisverslag uit Pololem, India van Kim Jongman - WaarBenJij.nu Laatste week in Goa - Reisverslag uit Pololem, India van Kim Jongman - WaarBenJij.nu

Laatste week in Goa

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 December 2013 | India, Pololem

Hallo Allemaal,

Nog even een berichtje vanuit het geweldige, zonnige en mooie India.

Het einde begint al in zicht te komen. Nu ben ik in Goa aan het genieten van de zon, zee en lekkere drankjes.

Afgelopen donderdag heb ik mijn afscheidsfeest gegeven op Bal Anand. Nel had waterbalonnen meegenomen waar we een leuk spel mee hebben gedaan. De kinderen vonden het allemaal super leuk vooral omdat het uiteindelijk uitliep op een watergevecht. Ze hadden ook allemaal hele mooie tekeningen gemaakt en van twee kinderen kreeg ik nog een apart cadeautje. Van Sulu, de bazin van het weeshuis, heb ik mooie armbanden en placemats, gemaakt door de kinderen, gekregen. Het was aan mij om voor de snack te zorgen. Ik had een taart besteld (daar maken ze echt kunstwerken van hier) en pakjes appelsap gekocht. Marlies had stroopwafels meegenomen en de caretakers hadden voor patatjes gezorgd. Ik had de eer om de taart aan te snijden en de traditie hier is dat andere mensen dan een stukje in je mond stoppen. Dat leverde natuurlijk een hoop gelach op. De kinderen hebben heerlijk gesmuld van het eten en hebben het erg naar hun zin gehad. Na het feest heb ik boven mijn spullen bij elkaar gepakt. Ik heb echt onwijs tegen dit moment opgezien maar het was een heel mooi afscheid. Toen we naar beneden gingen stonden er al veel kinderen voor de deur te wachten. De kinderen hadden het er ook heel moeilijk mee. De teacher zei nog veel lieve dingen en ook de andere caretakers vroegen wanneer ik weer terug kom. Toen ik eindelijk beneden was gingen we met de auto naar Juhu. We gingen uiteten bij the spare kitchen met een grote groep. Het was onwijs gezellig en we hebben lekker gegeten. 'S avonds hebben we bij Marlies en Rene geslapen en de volgende middag gingen we naar Goa. We kwamen iets na zonsondergang aan in onze beachhut. Dit was echt back to basic.

We kregen eerst een hut waar we naar buiten moesten voor de wc, een indische wc. We hebben de meneer achter de receptie maar even duidelijk gemaakt dat wij vrouwen zijn en hier absoluut niet op kunnen plassen. Toen kwam hij eerst met een opzetstuk wat bestond uit twee ijzeren rekjes met een wc bril erop. Toen we zeiden dat we toch wel heel blij zouden zijn met een westers toilet kregen we een andere beachhut. De hutten waren wel heel ruim maar doordat de badkamer in de openlucht was hadden we regelmatig bezoek van wat kikkers. Dit weekend was Christina er ook met een grote groep vanuit Mumbai. Met een gedeelte van die groep heb ik de eerste dag een scootertocht gemaakt naar twee verschillende strandjes waar we de zonsondergang hebben gekeken. 'S avonds hebben we met een groep van 24 mensen bij een restaurant gegeten en daarma was er een silent noise party vlakbij ons. Dat hield in dat iedereen zijn eigen koptelefoon op heeft en je kunt kiezen uit 3 verschillende soorten muziek. Door de lampjes aan de voorkant kan je zien wat iemand anders luistert. Het was heel grappig om iedereen op een andere manier te zien dansen. Deze disco's zijn ontstaan doordat er na 10 uur geen harde muziek meer gedraaid mag worden en op deze manier kunnen de feesten toch tot laat doorgaan. De tweede dag hebben we in de zee gezwommen en lekker in de zon gelegen. 'S middags hebben we weer een scootertocht gedaan maar helaas waren we de weg een beetje kwijt dus kwamen we niet bij het strand waar we naartoe wilde. Toen we terug waren vroegen we bij de receptie waar we uit konden gaan die avond en daar vertelde ze ons dat alles dicht was op zondag en dat je dan naar het noorden moet. Dus hebben we gebeld voor een hotel, onze spullen gepakt en een dagje eerder aan onze 2,5 uur durende reis naar het noorden begonnen. Het was kwart voor 12 toen we aankwamen bij ons hotel. Het was een hele verbetering in vergelijking met onze andere beachhut. Alles is gewoon binnen en het park is een stuk fijner. We zitten 2 minuten van het strand. Gisteren zijn we uit geweest in een club boven op een berg en vandaag hebben we Vagator (waar we nu verblijven) en Anjuna gezien op de scooter. Voor de rest van de week ben ik nog een beetje aan het plannen.

Tot snel weer in het koude Nederland...

Liefs Kim

  • 16 December 2013 - 17:19

    Karin Wiering, Voorzitter Stichting Bal Anand:

    Hallo Kim,

    Wat enorm leuk om jouw verhalen te lezen! Gister heb ik je opa en oma gesproken bij een lunch van de Hartekamp. Ze zijn enorm trots op jou, én terecht!
    Graag wil ik praten over jouw bevindingen als je weer thuis bent. Nu eerst even lekker genieten in dat mooie Ghoa.
    Onze kinderen willen daar graag nog een keer naartoe.
    Lieve groet, Karin.

  • 16 December 2013 - 18:39

    Marjo:

    hoi Kim,
    wat is de tijd snel gegaan, nu kom je al weer bijna thuis. fijn dat je een bijzondere tijd daar hebt mee gemaakt, dat zijn allemaal, mooie, waardevolle herinneringen.
    geniet nog maar van je laatste weekje in het mooie,warme Goa.
    alvast goede reis terug!!!
    ik hoop je snel weer te zien!!
    liefs Marjo

  • 16 December 2013 - 18:40

    Lisa:

    Geniet na al die indrukken nog even van je laatste dagen daar en die heerlijke temperatuur !

  • 16 December 2013 - 19:41

    Wil Van Calmthout:

    Lieve Kim,
    Wat een leuk verhaal en je afscheid was ook erg leuk. Is het nog gelukt met je speeltuintje.
    Ga nog lekker genieten van je laatste week en het mooie weer. Het is gelukkig nog niet erg koud hier. Wens je een heel goede reis.
    Groetjes tente Wil

  • 16 December 2013 - 21:13

    Corrie De Vos:

    Hallo Kim,

    Nog hele fijne dagen in Goa, en alvast een goede reis naar Nederland!!!

    groetjes, Corrie de Vos











  • 17 December 2013 - 16:15

    Brigit:

    Hoi Kim,
    Jeetje wat is dat snel gegaan allemaal :-)
    Geniet nog even van je laatste dagen daar en wens je een goede en veilige reis terug naar ons koude kikkerlandje :-)

  • 17 December 2013 - 19:32

    Renee Faas:

    Hoi Kim
    Geniet nog even van deze bijzondere ervaring, leuk hoor!!!
    Groetjes, Renee Faas

  • 18 December 2013 - 07:52

    Tante Henny:

    Wat een geweldige reis heb je gemaakt. Je kunt trots zijn op jezelf.
    Geniet nog van je laatste dagen,een heel goede reis. En geniet ook
    weer van je thuiskomst.lieve kus tante Henny.

  • 18 December 2013 - 14:19

    Yvonne Elsgeest:

    Hoi Kim,Wat gaat het nu snel he!!Maar wat heb jij een hoop meegemaakt zeg:))Dat pakt niemand je meer af!!Geniet nog van je laatste dagen daar en alvast een hele goede terugreis toegewenst!!Groetjes van YvonneXx

  • 19 December 2013 - 11:28

    Lonneke:

    Ha reizigster!!

    Wat heerlijk om te lezen dat je zo lekker de smaak te pakken hebt. Fijn dat je een goed afscheid gehad hebt, maar het zal wel heel moeilijk zijn geweest.
    Geniet nog even van je laatste dagen daar moppie!!

    Dikke kusss!! Xxxx

  • 22 December 2013 - 17:53

    Helga:

    Lieve Kim,

    Wat heb ik genoten van je reisverslagen. Ik kan mij goed voorstellen dat het moeilijk was om afscheid te nemen van de kinderen. Je bent nu aan het genieten van je weekje vakantie of misschien ben je al weer thuis!. Ik zou het leuk vinden om je verhalen nog eens 'live' te horen! In het nieuwe jaar neem ik contact met je op.

    Lieve groeten van Helga

  • 23 December 2013 - 18:40

    Margot:

    Lieve Kim,

    Super wat jij allemaal hebt gezien, gedaan, gehoord en hebt meegemaakt echt heel bijzonder en dat je er van hebt genoten is wel te lezen jij bent echt een hele ervaring rijker waar je nog vaak aan terug kan denken ik denk dat je nu wel weer terug bent hele fijne kerstdagen met je moeder en de rest van de familie geniet daar ook weer van en op naar een nieuw jaar wie weet wat dat weer brengt liefs en een dikke x margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Ik woon voor 13 maanden in Walnut Creek, California. Hier ga ik werken als Au Pair bij 2 kindjes van 1 en 3.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 12623

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 21 Juni 2017

Mijn jaar als Au Pair in Amerika

01 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Terug naar het bijzonder mooie India

16 September 2013 - 23 December 2013

Mijn eerste reis naar India

Landen bezocht: