Het werk op Bal Anand - Reisverslag uit Chembur, India van Kim Jongman - WaarBenJij.nu Het werk op Bal Anand - Reisverslag uit Chembur, India van Kim Jongman - WaarBenJij.nu

Het werk op Bal Anand

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 November 2013 | India, Chembur

Hallo allemaal, Deze keer ga ik niet schrijven over wat ik heb gedaan de afgelopen tijd maar wil ik vertellen over het werk wat ik doe en wat de bedoeling is met het geld dat er is ingezameld. Ik werk hier van maandag tot en met vrijdag, elke dag van 9-5. Om 9 uur begin ik bij de peuters en kleuters. Die hebben dan vaak net gegeten en de care-takers, zo noemen ze de mensen die hier werken, zijn dan aan het voorbereiden voor het wassen en aankleden. Ik ga dan vaak een beetje met ze spelen zodat ze zich niet gaan vervelen. Rond half 10 gaan we wassen en aankleden. Sinds een paar weken ben ik de 3-5 jarige aan het leren om zelfstandig aan te kleden. Hier vonden ze het namelijk makkelijker om dat zelf te doen maar het is belangrijk dat ze dat ook zelf kunnen. Als het geen vakantie is gaan de kleuters om 10 uur met de teacher naar een klasje op de 4e verdieping. Daar blijven ze tot de lunch. Ik ga dan met de peuters spelen. We proberen ze dan een beetje te leren hoe ze met speelgoed om moeten gaan en wat ze met het speelgoed kunnen doen. Om 12 uur gaan ze eten en slapen. Ik ga dan ook lunchen, samen met de oudere kinderen. Die zijn dan net uit school. Als het vakantie is blijven de kleuters bij de peuters spelen. Soms als Nel ook aan het werk is doen we het wel eens apart. De teacher is dan met alle oudere kinderen op de 4e verdieping. Na het lunchen ga ik naar de baby's. Dat is vooral lekker knuffelen en spelen. Het is heel leuk om te zien hoe hard ze groeien en welke ontwikkelingen ze allemaal maken. Je ziet ze hier echt elke dag dus dat kan je allemaal goed volgen nu. Om half 3 begin ik met individuele begeleiding van 5 kinderen. Dit zijn allemaal kinderen die ze in het adoptie proces willen krijgen maar daar nog niet klaar voor zijn. De leeftijden zijn van 2.5, 3, 4, 5 en 9. De bedoeling is dat ik hun Engels stimuleer en dingen leer zoals kleuren, tellen, het alfabet en het benoemen van lichaamsdelen. Bij sommige is het ook belangrijk dat hun concentratie beter word. Het is heel leuk om te zien hoe erg de kinderen genieten van de individuele aandacht. Als ik rond half 3 de kamer binnen kom komen ze allemaal naar me toe of ze al mee mogen. Ik heb het nog steeds onwijs naar me zin. De tijd gaat onwijs snel, nog 4 weekjes werken en dan nog lekker een weekje vakantie in Goa. Doordat je hier zo veel bent krijg je wel een onwijze band met de kinderen. Ik had het idee dat dat misschien niet zo zijn omdat ze zich niet meer zo snel zullen binden aan iemand. De mensen lopen hier in en uit, om even rond te kijken en wat lekkers langs te brengen. Zo gaat dat natuurlijk ook met de meeste vrijwilligers. Die komen voor een paar maanden en gaan dan weer weg. Maar dat blijkt absoluut niet zo te zijn. Hoe langer ik hier nu ben hoe beter ze nu ook gaan luisteren, in het begin deden ze dat absoluut niet. Ik heb niet zo veel tijd bij de oudere kinderen en dat vind ik wel heel jammer. Er zijn wel een paar meiden die 's avonds langs komen om nagels te lakken of een spelletje te spelen op de tablet. Met hun is het heel leuk omdat je ook een beetje gesprekjes kan voeren, ze praten allemaal redelijk goed engels. Ik ga ze wel onwijs missen als ik weer terug naar Nederland ga, volgens de meeste van hun is het dan ook beter als ik gewoon hier blijf. Het plan voor het opgehaalde geld is nu: Het opknappen van de speelplaats. Dit was echt heel erg hard nodig en daar hadden ze zelf al plannen voor maar nog niet genoeg geld om dat ook te gaan uitvoeren. We zijn voorlopig nog bezig met dingen uitzoeken en voorbereiden dus ik heb nog geen idee wat de kosten daarvan zijn. Als er nog geld over is lijkt het mij leuk om wat spiegels in de speelkamer op te hangen ter hoogte van de kinderen. Ik denk dat ze dat heel interessant vinden want ze proberen zichzelf nu al te bekijken in de weerspiegeling van de tegels. Verder hebben ze ook geld nodig om een occupational therepist te betalen dus daar gaat het resterende geld naartoe. Omdat ik echt geen idee heb hoeveel geld er nodig is voor de speelplaats, omdat dit allemaal nog geregeld moet worden, weet ik niet hoeveel er overblijft. Als dat nog veel blijkt te zijn ga ik even kijken wat er nog verder nog voor te doen is.
Dit is dus wat ik hier een beetje doe naast alle andere leuke dingen.
Tot snel, groetjes Kim

  • 17 November 2013 - 09:47

    Noor:

    Leuk Kim dat de kinderen nu zo goed naar je luisteren
    Veel plezier doei groetjes Noor

  • 17 November 2013 - 09:58

    Tante Henny:

    Lieve Kim, wat een heerlijk verhaal weer. Wat ben je hard bezig. Geweldig meid.
    Leuk het idee voor een nieuwe speeltuin,en spiegels is ook een bijzonder.
    Zeker als je ziet dat ze zich bekijken in de tegels.
    Kim geniet nog van de tijd dat je er nog bent. Lieve kus!!!

  • 17 November 2013 - 10:44

    Marjolein:

    Hi Kim,
    Het klinkt allemaal erg leuk en als ik je verhaal lees dan kunnen ze jou inzichten in opvoeden wel erg goed gebruiken. Jij gaat hun straks missen maar laten ze jou wel gaan?? ;)
    Groet,
    Marjolein

  • 17 November 2013 - 12:23

    Wil:

    Hallo Kim,
    Wat je daar doet is erg mooi en dat de kindertjes je straks zullen missen is zeker.
    Hoop dat je het nog kan zien dat de speeltuin wordt neer gezet, want dat zou wel erg leuk zijn. Succes voor de komende vier weken en een fijne vakantie in je laatste week.
    Liefs Wil

  • 17 November 2013 - 14:19

    Marjo:

    lieve Kim,
    het lijkt mij ontzettend leuk wat jij daar allemaal doet met de kindjes, en je krijgt zo ook een band met ze, je zal ze straks wel erg gaan missen!!! geniet nog van alles en nog heel veel succes de laatste weken, wat vliegt de tijd!!!
    liefs Marjo


  • 17 November 2013 - 21:44

    Lonneke:

    KIMMIEEE!! Wat super super leuk om te lezen hoe je dagen eruit zien daar. Interessant en wat fijn dat je zo'n band hebt met die kinderen. Ik kan me voorstellen dat het straks heel moeilijk is als je weer weg moet en dat de tijd echt vliegt. Geniet dan ook maar van ieder moment. Goed ook om te lezen wat er met het geld gebeurd. Echt een goed doel!
    Lieverd, geniet nog lekker en tot snel!

    Liefs Lonneke

  • 17 November 2013 - 22:18

    Joke Kroon:

    Hoi Kim geweldig dat er meiden zijn zoals jij die wat voor een ander willen betekenen. Succes nog de komende weken. Afscheid nemen zal wel lastig worden. Lekker dat je nog een weekje voor jezelf hebt aan t einde .
    Groetjes Joke Kroon

  • 18 November 2013 - 23:25

    Corrie De Vos:

    Hallo Kim,

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet en beleeft!! Het is nogal wat!!!Leuk idee van het opknappen van de speeltuin. Succes de laatste weken, geniet ervan.

    Groetjes Corrie de Vos

  • 19 November 2013 - 18:58

    Yvonne Elsgeest:

    Jeetje Kim wat een mooi verslag weer zeg!Super wat je daar allemaal doet!:).En dat voor zo'n jong meisje!!Ik hoop dat je het nog mee maakt dat de speelplaats opgeknapt word!Heel veeel succes en plezier nog verder!!Gr van Yvonne Elsgeest.

  • 24 November 2013 - 14:28

    Lenie En Cor:

    Lieve Kim wat een mooi verslag. Zo weten wij ook een beetje wat je zoal doet de hele dag. Het blijft toch iedere keer weer dat we hier geen idee hebben dat dingen zoals een speelplaats er helemaal niet is terwijl als we hier kijken de meeste speelplaatsen leeg zijn.
    Het lijkt mij ook leuk dat met kinderen van verschillende leeftijden te maken hebt omdat dit veel variatie brengt en je misschien niet al te veel hecht aan een paar van hen. Want daar moet je over een paar weken allemaal afscheid van nemen.
    Voor nu weer veel liefs van Cor en Lenie.

  • 14 December 2013 - 16:26

    Lenie En Cor:

    hallo Kim hier nog even een berichtje van Cor en mij,je gaat aan je laatste week in dat verre india beginnen,geniet er nog lekker van want je komt wel thuis in de kou ,veel plezier nog en een goede reis naar ons allemaal in nederland.dikke kus en tot gauw.liefs Cor en Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Ik woon voor 13 maanden in Walnut Creek, California. Hier ga ik werken als Au Pair bij 2 kindjes van 1 en 3.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 12618

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 21 Juni 2017

Mijn jaar als Au Pair in Amerika

01 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Terug naar het bijzonder mooie India

16 September 2013 - 23 December 2013

Mijn eerste reis naar India

Landen bezocht: