Reis in de gouden driehoek - Reisverslag uit Delhi, India van Kim Jongman - WaarBenJij.nu Reis in de gouden driehoek - Reisverslag uit Delhi, India van Kim Jongman - WaarBenJij.nu

Reis in de gouden driehoek

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Oktober 2013 | India, Delhi

Het is alweer een tijdje geleden maar het is hier zo druk met leuke dingen doen dat ik bijna geen tijd hem om een verhaal te schrijven. Ik weet nog wel dat ik zei dat ik waarschijnlijk niet zo veel op waarbenjij.nu ging zetten omdat het vooral veel hetzelfde zal zijn hier. Dat is dus absoluut niet waar. Woensdag ben ik terug gekomen van mijn reis in Delhi, Agra en Jaipur. Dit was echt een geweldige ervaring. Donderdag 17 oktober ben ik na het werken met Nel naar Delhi gevlogen. Helaas was ons vliegtuig gecanceld en wilde ze ons op de vlucht van 22.30 zetten ipv 20.25. We wisten dat er ook een vlucht om 21.40 ging dus hebben ze ons daarop gezet, gelukkig. Op het vliegveld werden we opgehaald door Stephan en de driver. Aangekomen bij mijn hotel bleken ze geen kamer te hebben, lucky me. Ze hadden wel al een andere kamer geregeld in een hotel aan het eind van de straat. Dat was gelukkig ook een mooi hotel maar van wat ik van de foto's van het andere hotel moet geloven wel minder. Vrijdag heb ik met Nel een gedeelte van Delhi gezien. We gingen eerst naar old-delhi. De tempel die we wilde bezoeken was helaas dicht omdat het praytime was. Dus we hebben door de straatjes van Delhi gelopen en dat was ook erg leuk. Daarna zijn we naar connaught circle geweest. Dit is een shopping centrum in gebouwen die door de Engelse gebouwd zijn. We hebben eerst gelunchd en zijn daarna helaas de verkeerde kant opgelopen dus we hebben alleen restaurantjes, reisbureaus en cafes gezien.'S avonds hadden Nel en Stephan een bijeenkomst in hun hotel dus was ik alweer optijd terug. Net op het moment dat ik ging balen dat ik maar twee dagen in Delhi was en nu alweer in het hotel keek ik uit het raam en zag een hele optocht voorbij komen. Er kwamen olifanten, paarden en wagens met enorme beelden van goden en verkleden mensen langs. Het bleek dat het om de verjaardag van Rham ging en dat word alleen in het noorden van India gevierd. Het was super leuk om mee te maken en stiekem was ik blij dat ik zo vroeg in het hotel was. Ik heb hier oom drie mei de en uit Engeland ontmoet. Twee van hun komen ook naar Mumbai dus hebben we weer afgesproken. Hun gingen ook de gouden driehoek doen maar kwamen helaas overal een dag later aan dan ik. Zaterdag ging Stephan ook met ons mee. We zijn eerst naar het Rode fort geweest en daarna naar humayans tomb. Beide zijn heel leuk om te bezoeken. Humayans tomb is echt prachtig. Toen ik het zag vroeg ik aan Nel of de Taj Mahal nog mooier was. ( Dat was zeker waar, geen twijfel over mogelijk maar dat wist ik toen nog niet). Daarna hebben we even gecheckt welk treinstation ik moest hebben zodat we niet voor verrassingen kwamen te staan. Daarna hebben we wat gegeten in het hotel van Nel en Stephan. Om 20.15 vertrok mijn trein naar Agra. De trein was een hele ervaring. Er waren 3 bedjes boven elkaar dus je kon niet zitten, alleen liggen. Aangezien er alleen mannen in de coupe waren die je de hele tijd aan liggen te staren en je je bagage niet uit het oog wilt verliezen was dit heel ongemakkelijk. Maar je kan ook niet veel verwachten voor een treinticket van 2 euro. Er wordt ook niet omgeroepen of aan gegeven waar je er uit moet dus dat was of gokken of het even vragen dus ik vertrouwde er op dat die man mij de waarheid vertelde. Ik had de senarios al weer in me hoofd dat ik niet zou worden opgehaald of dat het hotel vol zou zitten. De man die me op kwam halen was ook een beetje verbaasd dat ik zo blij was dat hij er stond. Voor hem was het de normaalste zaak van de wereld om een alleen reizend meisje om 11 uur 's avonds van het station op te halen. Daar denken helaas niet alle mensen hetzelfde over. Het hotel was perfect en de eigenaar vertelde dat ik vanaf het dakterras de taj mahal zou kunnen zien. Dit bleek ergens een stipje in de verte te zijn. De volgende dag was het dan eindelijk zo ver. Mijn bezoek aan de Taj Mahal!! Wow wow wow wat een bijzonder moment. Het is echt zo onwijs mooi. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik het echt gezien heb. De gids die ik had wist alle perfect foto plaatsen en hij wist me vooral goed te vertellen welk steente waar vandaan kwam en hoe het heet. Over de geschiedenis heb ik meer gehoord bij het Agra ford. Opzich heeft dit best wat weg van het rode ford in delhi maar het is leuk om te bezoeken omdat het een connectie heeft met de Taj.Ik ben ook aan de overkant van de rivier geweest waar je de taj kan zien en bij de baby taj. 'S avonds moest ik alweer de trein naar Jaipur hebben dus het was maar een korte tijd in Agra. Eigenlijk zou ik daar niet opgehaald worden maar ik zou daar nog later aankomen dan in Agra dus had ik toch maar even gevraagd of dat geregeld kon worden. Ook daar werd ik netjes opgehaald en zo had ik ook meteen een gids voor de komende drie dagen. Mijn hotel in Jaipur was perfect. Mijn eerste dag ben ik naar het central museum geweest. Dat was een heel mooi gebouw en de tentoonstelling ging over de geschiedenis en geloven in India. Daarna zijn we naar een tempel geweest die tegen een berg aan ligt. Het was onwijs rustig en stil daar. Aan het einde van de rondleiding werd ik gewaarschuwd voor de apen die daar wel eens kwamen en persoonlijke dingen meenemen. Vlakbij de tempel was een trap om de berg op te gaan en vanaf daar had je een mooi uitzicht. Vanaf hier kon je ook het waterpaleis zien waar we daarna heen gegaan zijn. Nadat de man die het gebouwd heeft is overleden is daar niemand meer binnen geweest dus je kon het alleen maar vanaf de kant bekijken. Toen zijn we naar een textiel winkel geweest waar alles met de hand gemaakt wordt. Eerst kon ik kijken hoe dat gedaan werd en daarna kon ik naar de winkel. Er was ook een juwelier winkel waar alles met de hand gemaakt werd. Daar was ook een man die dingen over je verleden kon vertellen en het was bizar hoeveel die man wist. 'S avonds zijn we naar het tiger ford gegaan. Dit ligt boven op een berg en heeft een prachtig uitzicht over Jaipur. Het was net een sterrenzee. De volgende ochtend bij het ontbijt heb ik een frans meisje ontmoet. Zij was van plan om 's avonds wat te drinken in een luxe hotel vlakbij die van ons en ze vroeg of ik mee ging. Eerst was ik naar het citypalace en jantar mantar geweest. Bij jantar mantar staan allemaal instrumenten om de tijd en temperatuur te meten. Daar kwam ik een Canadees stel tegen die ik op het station van Agra had ontmoet. Zij hadden alleen een andere trein dan ik. Daarna ben ik naar het monkey ford geweest. Het was een lange wandeling de berg op naar een kleine tempel waar ik een stip op mijn hoofd kreeg en een armbandje om. Uiteindelijk bleek dit helemaal niet het echte monkey ford te zijn. 'S middags ben ik terug gegaan naar het hotel om even te zwemmen. Ik had 's avonds met victoire in het hotel afgesproken. Daarvoor ben ik nog naar een tempel geweest. Het hotel waar we heen gingen was super mooi en luxe. We kwamen een groep Nederlanders tegen die vroegen hoelang wij hier verbleven. Het was heel jammer dat we moesten zeggen dat dat niet het geval was. De volgende dag was alweer mijn laatste dag in Jaipur. 'S ochtends ben ik bij het Amber ford geweest. Dit ford was echt prachtig en zo anders dan in Agra en Delhi. Toen ik weer op mijn weg naar beneden was kwamen net alle olifanten het plein op lopen om toeristen af te zetten. Dat was heel leuk om te zien en vooral heel appart om zo dichtbij een olifant te staan. We zijn ook nog bij een souvenirwinkeltje geweest en na een lekkere lunch gingen we naar de plaats waar de olifanten na het Amber ford naar toe gaan en eten krijgen en gedoucht worden. Daarna moest ik al naar het vliegveld. Op de weg daar naar toe mocht ik nog in de riksja rijden. Dat was echt heel leuk en niet eens zo moeilijk. Daarna zat mijn reis in de gouden driehoek er alweer op. Het was echt een super leuke, mooie, bijzondere ervaring en ik kijk nu al weer uit naar de volgende reis!!

  • 28 Oktober 2013 - 17:49

    Wil Van Calmthout:

    Lieve Kim,
    Wat een prachtige reis en wat leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. Ik heb ook al je foto's beken erg mooi allemaal. Geniet nog van je tijd daar en ik blijf je volgen. Dikke knuffel tante Wil

  • 28 Oktober 2013 - 18:44

    Marjo:

    Lieve Kim,
    wat ontzettend leuk om jouw verslag weer te lezen, je hebt echt een fantastische tijd daar en beleefd wel heel veel, je schrijft ook heel enthousiast!!! wat een bijzondere dingen allemaal. je fotos zijn ook prachtig.
    ik geniet er hier in Nederland ook van. heel veel plezier nog en tot je volgende verslag. liefs Marjo

  • 28 Oktober 2013 - 22:35

    Rita Janson:

    Hallo Kim,
    ik ben de dochter van Mevr. de Mey die in de Berkhout woonde. Ik heb jou (en jouw moeder) daar ontmoet toen ik haar bezocht.
    Veel dank dat je ook mij jouw verhaal toestuurd. Ik zal het moeten vertalen voor mijn kleindochters Maureen en Rebecca en hoop dat jullie elkaar eens mochten ontmoeten op jullie travels.
    be safe...Rita

  • 29 Oktober 2013 - 08:30

    Inge Van Anrooij:

    Hoi Kim,
    Klinkt allemaal fantastische !!!!

  • 29 Oktober 2013 - 09:20

    Jasper Van Wagtendonk:

    Wow Kim, gaaf zeg, dat moet een mooie ervaring zijn geweest. Nog veel plezier toegewenst!
    Groetjes, Jasper en Leonie

  • 29 Oktober 2013 - 09:30

    Karin Wiering, Voorzitter Stichting Bal Anand:

    Hallo Kim,

    wat heerlijk om jouw belevenissen te lezen!
    Wat een geweldige ontdekking dat je overal weer mensen tegenkomt met wie je wat kan ondernemen.
    Heel veel plezier en blijf intens genieten,

    Groetjes Karin.

  • 29 Oktober 2013 - 10:39

    Lonneke:

    Waaaauuuuwww Kimmie!
    Je hebt het reizen helemaal ontdekt. Wat super vet allemaal wat je doet en wat klinkt het allemaal GEWELDIG! Ben toch ook wel trots op mn 'kleine' nichtje dat je dit toch zo allemaal even doet in je eentje. Ben blij dat je het zo geweldig hebt. Geniet er van lieve meid! Spreek je hopelijk snel weer! Dikke kus

  • 29 Oktober 2013 - 21:11

    Jeanneke Vd Zwet:

    Wat een mooi verslag en wat knap dat je dat allemaal alleen onderneemt. Veel plezier en geniet van alles wat nog op je pad komt. Groetjes Jeanneke (ik let wel een beetje op je MAM hier)

  • 30 Oktober 2013 - 07:24

    Tante Henny:

    Lieve Kim, wat een heerlijk verhaal weer. Wat heb je een prachtige reis gemaakt.
    En dat allemaal in je eentje,geweldig dat je dat allemaal doet. Knap hoor.
    Het genieten straalt ervan af, en je hebt nog even te gaan he.
    Je foto's zijn prachtig.blijf genieten,en zie weer uit naar je volgende verhaal.
    Dikke lieve kus.xx

  • 30 Oktober 2013 - 17:02

    Lenie:

    lieve Kim,wat een geweldige ervaringen doe je daar in dat verre India op dat moet opwegen tegen de tegenslagen die je ook meemaakt ,wat heet die vallen vast in het niet.Prachtige fotos,toen jij op zondag naar de Taj was waren wjij in de tuin bezig en Cor zegt tegen mij ,nou loopt mijn nichtje daar zomaar bij de Taj mahal,dus we blijven een beetje met je meereizen,lieverd in afwachting van nieuwe berichten,veel liefs dikke kuzzzzzz van Cor en mij.












  • 30 Oktober 2013 - 19:39

    Helga:

    Lieve Kim,

    Ik geniet van je verhalen. Wat een ervaringen! En je zuigt alles in je op, dat spreekt uit al je verhalen.
    Volgens mij wordt je in korte tijd ineens heel erg volwassen. Fijn dat ik kan meegenieten van alles wat je meemaakt!

    x Helga

  • 01 November 2013 - 15:04

    Margot:

    Lieve Kim,

    Super wat je allemaal onderneemt, op jouw leeftijd al deze ervaringen ik ben jaloers op je, geniet met volle teugen dit is een ervaring om nooit te vergeten dikke x margot

  • 01 November 2013 - 19:55

    Yvonne Elsgeest:

    Hoi Kim wat maak jij een hoop mee zeg!!Geweldig om dit allemaal te kunnen lezen!En wat een mooie fotoos zeg!!Geniet er maar lekker van en ik kijk al weer uit naar jouw volgende avonturen:)))Groetjes van Yvonne

  • 09 November 2013 - 16:49

    Moon:

    Hi lieve Kim,

    Wat een mooi verslag weer zeg over je deze reis, wat maak je toch een hoop mee.
    Geweldig allemaal en fijn dat we je zo kunnen volgen.
    Ik wacht weer met smart op je volgende verslag :)
    Geniet.

    Dikke kus van ons.

  • 11 November 2013 - 11:15

    Ninette:

    Just read you last report. Your trip sounded great. I have never visited India and now I really want too! I loved the photo of you picking up the Taj Mahal!! Enjoy the rest of your stay and take care, love, Ninette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Ik woon voor 13 maanden in Walnut Creek, California. Hier ga ik werken als Au Pair bij 2 kindjes van 1 en 3.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 12618

Voorgaande reizen:

23 Mei 2016 - 21 Juni 2017

Mijn jaar als Au Pair in Amerika

01 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Terug naar het bijzonder mooie India

16 September 2013 - 23 December 2013

Mijn eerste reis naar India

Landen bezocht: