Nieuwe belevenissen - Reisverslag uit Malabar Hill, India van Kim Jongman - WaarBenJij.nu Nieuwe belevenissen - Reisverslag uit Malabar Hill, India van Kim Jongman - WaarBenJij.nu

Nieuwe belevenissen

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Oktober 2013 | India, Malabar Hill

Halloo!!
Leuk dat jullie mij nog steeds allemaal volgen! Het is al weer even geleden en er is ook weer een hoop gebeurt.
Ik ben vorig weekend bij Nel geweest en we hebben weer een hoop leuke dingen gedaan. Zaterdag ochtend zijn we weer naar de Dhobi ghat (de wasstad) geweest. We kregen er nu een rondleiding. Dit was zo indrukwekkend! Die mannen werken daar elke dag vanaf 4 uur s morgens. Zij wonen daar en hun gezin woont vaak ergens buiten Mumbai. Na deze tour liet onze gids zien hoe het reizen met de trein hier werkt. Op het station waar we aankwamen liet ze het best werkende systeem in Mumbai zien: het lunchbox systeem. 's ochtends vroeg word je lunchbox bij je thuis opgehaald en op je werk bezorgd, 's middags word hij weer opgehaald en bij je thuis afgeleverd. Dan hoef je er zelf niet mee te sjouwen. Daarna zijn we met een aantal andere mensen die we daar hadden leren kennen wat gegeten bij cafe zoe. Een hele gezellige lunchroom. Als laatste heeft Nel het Palladium en high street phoenix laten zien. Dit zijn twee grote shopping centrums en het Palladium is ook nog een groot, luxe hotel. Zondags hebben we in de buurt waar Nel woont, Malabar hill, wat rondgekeken. We zijn naar the hanging gardens geweest en naar het Nero park. Het was een heel gezellig weekend. Dinsdag ben ik na het werken met Nel mee naar huis gegaan en woensdag zijn we met dezelfde gids als bij de dhobi ghat naar twee tempels geweest. Een Krishna en een Shiva tempel. Ze waren allebei heel verschillend maar onwijs mooi. Helaas mocht je in de Shiva tempel geen foto's maken. De gids wist hele leuke, interessante dingen te vertellen over de beiden tempels. Daarna hebben we gegeten bij een Belgisch restaurantje en zijn we naar het Vt station geweest. Dit trein station is helemaal in engelse stijl gebouwd. Nu zijn we net lekker thuis en gaan we vanavond en Bollywood filmpje kijken! :)
Ik heb het hier nog onwijs naar mijn zin en er staan nog veel meer leuke dingen op de planning. In het tehuis begin ik ook steeds meer mijn plekje te vinden. Iedereen is heel behulpzaam en lief. De kinderen zijn altijd lekker druk maar hebben allemaal weer iets wat ze bijzonder maakt. Het zijn toppertjes!!
Groetjes Kim

• 02 Oktober 2013 - 13:52

Jasper:

Wat een leuke dingen maak je mee, gaaf he al die bijzondere bezienswaardigheden, echt anders dan hier in Nederland. Geniet ervan en doe voorzichtig. Gr, Jasper

• 02 Oktober 2013 - 13:59

Marja:

Hey meis.
    Wat een leuk verslag, wat een bijzondere dingen maak je toch mee!!!!!!!!!!!!! Leuke foto bij je verslag...........????
    Spreek je snel weer op skype. Dikke kus Mamaxxxxxxxxxxxxxxxx

• 02 Oktober 2013 - 14:12

Inge Van Anrooij:

Hee Kim,
    Wat leuk dat Nel zoveel met je doet.
    Geniet er van!!!!!
    groetjes Inge

• 02 Oktober 2013 - 14:25

Ingrid Duivenvoorden :

Hee Kim

Wat fijn dat het zo goed gaat , en wat maak je veel bijzondere dingen mee .Nou meid ik blijf je volgen hoor en niet vergeten ook jij bent een toppertje

Gr. Ingrid

• 02 Oktober 2013 - 14:37

Rachel:

Haaai

Leuke verhalen!! Lekker druk met alles bezoeken
    En zien in de omgeving vet hoor!!
    Lekker genieten
    Xxx

• 02 Oktober 2013 - 15:39

Tante Henny :

Lieve Kim, wat een heerlijke verhalen,en leuke foto's.
    Je hebt best een leuke kamer.
    Is het eten ook lekker, of wennen.
    Kind geniet van alles wat je doet en ziet.
    Doe voorzichtig.lieve kus.

• 02 Oktober 2013 - 15:55

Rina Jongman:

Hoi Kim
    Heerlijk om te horen dat je zulke leuke dingen doet
    Alles begint ook al aardig te wennen.Fijnhoor
    Liefs en een dikke kusxxxxxx
    Opa en oma.

• 02 Oktober 2013 - 16:00

Marja:

Foto"s zijn mooi Kim en zoveel, echt gaaf!!

• 02 Oktober 2013 - 16:55

Wil Van Calmthout:

Hallo Kim ik geniet van je verhalen en wat een leuke dingen maak je mee. Dat je lunch op die manier wordt verzorgt is wel heel erg apart, maar wel makkelijk. Hoop dat je nog veel leuke dingen gaat meemaken . xxx tante Wil

• 02 Oktober 2013 - 19:15

Jyothi:

Hey Kim
    Ik vindt het leuk om je verhalen te lezen en jou foto's te zien !!
    Zo weten we wat jij allemaal mee maakt en wat je allemaal doet!!
    Het kan me voorstellen dat het heel indrukwekkend is voor jou!!

Kim heel plezier en blijf genieten

Groetjes xx Jyothi

• 02 Oktober 2013 - 20:14

Moon:

Hi lieve Kim,
    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zint hebt :)
    Echt ontzettend gaaf dat je nog zoveel leuke dingen doet naast het werken!
    Geniet er goed van, want zo vliegen die 3 maanden zo voorbij!
    Dikke kus van ons

• 04 Oktober 2013 - 10:14

Helga:

Lieve Kim,

Fijn om weer verhalen van je te lezen! Door de foto's krijgen je belevenissen extra kleur. Ik vind je foto's erg mooi! Vooral die van het dagelijkse leven. Wat een verschil tussen arm en rijk!
    Ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar j ewerkervaringen ervaringen. Ben je al toe aan een week verslag ? :-)

Liefs,

Helga

• 13 Oktober 2013 - 15:57

Cor En Lenie:

hallo lieve kim wat een geweldige fotos en belevenissen ,ook heel leuk dat cor net bij oma was toen jullie zaten te skypen ,mag je ook fotos van je kindertjes maken ? ,je leeft wel in een heel andere wereld jammer dat het zo ver weg is ,begin een beetje jaloers te worden dus geniet ook maar voor ons die allemaal nog hier in het ontzettende waaiende en regenende nederland zitten .veel liefs en dikke kuzzzzzzen van cor en my,tot de volgende keer doeg.

• 16 Oktober 2013 - 14:17

Karin Wiering:

Hallo Kim,

Zooooo herkenbaar wat je schrijft! Toen ik 2 jaar gelden met mijn dochter met de trein meewilde wachten wij heel keurig, maar voordat wij het wisten reed de trein weer we; zonder ons!we hebben verschrikkelijk gelachen en wisten de volgende trein niet hoe snel we moesten duwen om in de trein te komen.
    Ook die wasstraten vond ik zo indrukwekkend, vooral als die was dan nog op kleur hangt ook!

Ben blij dat jij als vrijwilliger zoveel goeds doet voor de kinderen van Bal Anand en Umang. De vrijwilligers maken het verschil..!

Veel succes en allle goed, Karin Wiering, voorzitter Strichting Bal anand.

• 19 Oktober 2013 - 00:36

Tom:

Hoi kim,

Ik ben erg blij dat het zo goed met je gaat! Dat je je plek steeds beter vindt is echt super!
    Blijf genieten! We blijven je uiteraard volgen!

Liefs Tom