De eerste week in India - Reisverslag uit Chembur, India van Kim Jongman - WaarBenJij.nu De eerste week in India - Reisverslag uit Chembur, India van Kim Jongman - WaarBenJij.nu

De eerste week in India

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 September 2013 | India, Chembur

Hallo allemaal!!
Weer even een verslag uit India. Ik hen ondertussen alweer een hoop gedaan. Het feest waar ik met Nel en Stefan heen ben geweest was onwijs bijzonder! Het was heel erg druk en er bleven maar Ganesh beelden komen. Sommige waren echt enorm. Er werden eerst rituelen gedaan bij de auto/vrachtwagen en daarna werd de Ganesh naar het water gebracht. Daar werden ook nog wat rituelen en offeringen gedaan en daarna werd de Ganesh onder water gedaan. Het was zo leuk om dat allemaal te zien. De dag erna was mijn eerste werkdag. 's ochtends begin je met aankleden van de peuters en kleuters. De oudere kinderen zijn dan al naar school. Wassen, luiers verschonen en eten geven doen de care takers allemaal zelf. Wij hoeven de kinderen alleen maar te vermaken. Om 10 uur gaan de kleuters naar een klasje hier op Bal Anand en dan gaan wij met de peuters spelen. Als het klasje is afgelopen gaan we boven spelen met de kleuters. Om 1 uur gaan ze eten en daarna gaan ze slapen. De oudere kinderen komen dan uit school en gaan huiswerk maken. Wij gaan de met de baby's spelen totdat de rest wakker is. Daarna moet ik een gehandicapte jongen begeleiden. En daarna zit de werkdag er alweer op. De kinderen spreken heel goed engels en willen alles van me weten. Het is heel leuk! Vrijdag avond na het werken heeft Pranita mij een gedeelte van Chembur laten zien en we hebben ergens gegeten. Kipkluifjes, patat en cola voor 2 personen en we moesten 320 roepie (Ongeveer 4 euro ) afrekenen. Dat is nog eens leuk uit eten gaan. Zaterdag heeft Nel mij het toeristische gedeelte van Mumbai laten zien. We zijn naar de gateway of India geweest en naar het Taj Mahal hotel. Daar heb ik echt mijn ogen uit gekeken, zou er wel een paar dagen willen verblijven!! Daarna zijn we naar een winkelstraatje gegaan. Dat was heel gezellig. We hebben daar nog een wat gedronken in het leopold cafe dat bekend staat vanwege de aanslagen op het taj mahal hotel. We zijn ook nog in de high court van Mumbai geweest. Dat was heel leuk om mee te maken. Mocht er helaas geen foto's maken. Het was een zeer geslaagd dagje. Zondag ben ik een avondje naar Umang geweest om de eerste kamer van het vrijwilligershuis te openen. Het is 2 uur rijden dus we waren er pas om half 6. Daar heb ik eerst een rondleiding gekregen. Toen het huis geopend was gingen we weer naar huis toe rijden. Dat waren dus een hoop leuke dingen deze week.

• 23 September 2013 - 16:06

Marjo:

hoi Kim
    dat was al een heel indrukwekkende week voorjou,je hebt al heel wat gezien en mee gemaakt, fijn dat de kinderen engels kunnen en je zo kunt praten met hen.veel succes en plezier weer de komende week.
    liefs Marjo

• 23 September 2013 - 17:03

Opa En Om:

Hallo lievert

We volgen via dit verslag je.
    Wat een fantastische week ook zijn onze skype contacten geweldig .
    Nou lievert tot het volgende verslag en geniet maar van alle dingen die er nog gaan gebeuren
    Dikks knuffel en kisses oma en opa.

• 23 September 2013 - 17:29

Tante Henny:

Lieve Kim,wat een leuke dingen heb je al gedaan.
    En ook al veel gezien. Geweldig joh. Geniet ervan,
    het is bijzonder wat je doet.
    Het is ook wel het werk wat je graag doet toch?
    Lieve kus tante Henny.

• 23 September 2013 - 18:14

Wil Van Calmthout:

Hallo Kim wat een leuke dingen heb je gedaan. Het is een hele ervaring om dit te doen en hier kan je nog jaren van na genieten. Mooie foto's en heel leuk om je zo te zien genieten. Veel plezier. XxxxWil

• 24 September 2013 - 12:46

Lonneke:

Hoi Kimmie,

Klinkt als een hoop leuke en mooie ervaringen. Fijn dat je het naar je zin hebt! Ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Xx lon

• 24 September 2013 - 15:13

Joke Van Eijk:

Hoi Kim,

Wat leuk om dit allemaal mee te lezen.
    Het klinkt allemaal wel geweldig. Wat een ervaring om dit mee te
    maken. Ik hou je in de gaten haha.
    Groetjes
    Joke

• 24 September 2013 - 18:31

Ingrid:

Hoi Kim,
    Wat een super ervaring tot nu toe!
    Mooi hoor om van zo dichtbij een andere cultuur te keren kennen. En jezelf...want je moet het daar toch maar in je eentje doen. Maak heel veel plezier en geniet! En kijk je ook een beetje uit?:-))))

• 24 September 2013 - 22:04

Corrie:

Hallo Kim,
    Wat maak jij al een hoop mee!!! Leuk om alles te lezen. Veel plezier, ik blijf je volgen.
    groetjes, Corrie

• 25 September 2013 - 16:40

Inge Van Anrooij:

Hoi Kim,
    Wat een leuke foto's op facebook.
    Nu jou verhaal erbij ,worden de foto's ook duidelijk.
    Het klinkt allemaal heel leuk.
    Hoe is het om met de kindje (gehandicapte) te werken?
    Geniet ervan !!

• 25 September 2013 - 20:14

Jeanneke Vd Zwet:

Wat een ervaring doe jij daar op en wat een mooie verslagen, heel veel plezier en geniet van de kinderen. Ik blijf je volgen. Een dikke knuffel van jeanneke.

• 28 September 2013 - 13:28

Cor En Lenie:

hallo Kim we hebben je versloag gelezen en volgens ons heb je het erg naar je zin ,je hebt al veel gezien en al druk inde weer geweest met de kindjes ,je hart gaat zeker open bij al die kinderen waar je na al die voorbereidingen nu echt bij bent,geniet ,werk en leer ervan.tot gauw dikke kus van ons.

• 28 September 2013 - 13:56

Brigit:

Hoi Kim.
    Wat ontzettend leuk om te lezen hoe je het naar je zin heb daar in het verre India :-)
    Erg leuk verslag en wat een ervaringen! kan mij voorstellen dat het behoorlijk indrukwekkend is :-)
    Wens je veel suc6 met het mooie werk wat je daar mag verrichten!

Groetjes
    Brigit Terpstra

• 29 September 2013 - 17:26

Dicky:

Hoi Kim, leuk om weer een verslag van jou te lezen. Je maakt veel leuke dingen mee! Wel fijn dat je er Engels kunt spreken. Hoe is het weer daar eigelijk bij jou?

Nou meis veel succes maar weer! Groetjessss

• 30 September 2013 - 10:49

Joke Van Eijk:

Hoi Kim,
    Wat een belevenissen daar, zeg. Geweldig !!
    En waT een prachtige foto`s. En wat fijn dat ze engels spreken daar.
    Geniet ervan en ik hou je pagina in de gaten .

• 30 September 2013 - 20:22

Yvonne Elsgeest:

Hoi Kim!!Wat leuk om dit allemaal te volgen:)...Wel veel indrukken doe je daar op zeg!Heel veek succes en plezier daar verder!!Ennn ik blijf je zeker volgen!Gr van Yvonne Elsgees